2. skupno srečanje – Mreženje šol za kakovost 2024
V torek, 2. 7. 2024, smo v Rogaški Slatini izvedli naše 2. skupno srečanje vseh sodelujočih šol v Mreženju šol za kakovost 2024.
Dolgoročni program podpore za vodstva in šolske time za kakovost z naslovom »Mreženje šol za kakovost« izvajamo v sodelovanju s Sektorjem za kakovost in analize Ministrstva za vzgojo in izobraževanje. Sodelovanje z analitskim središčem na MVI je vezano na dolgoročni cilj: ˝Razvijati kakovostno, vključujoče in spremembam na trgu dela prilagojeno poklicno in strokovno izobraževanje, ki podpira digitalni in zeleni prehod˝ ter na kratkoročni cilj: ˝Razvijati in spremljati implementacijo okvira kakovosti poklicnega in strokovnega izobraževanja.˝
Aktivnost dolgoročnega programa ˝Mreženje šol za kakovost˝ prijavljene šole podpira pri vzpostavitvi/nadgradnji njihovih internih sistemov kakovosti v skladu z zakonodajnimi usmeritvami, usmeritvami Nacionalnega okvira kakovosti VIZ ter usmeritvami skupnega evropskega okvira kakovosti EQAVET ter jih vodi skozi proces upravljanja s kakovostjo na šoli.
Strateška skupina, ki pripravlja, izvaja in spremlja potek letošnjega mreženja, je v sodelovanju s tokratnim predavateljskim timom (dr. Klemen Širok, Fakulteta za zdravstvene vede in Fakulteta za management, Univerza na Primorskem; mag. Dubravka Berc Prah, ravnateljica ŠC Rogaška Slatina; dr. Gašper Cankar, Državni izpitni center; Eva Zule, učiteljica in vodja komisije/tima za kakovost na Ekonomski šoli Ljubljana Prešernova) pripravila program 2. srečanja.
Po uvodnem pozdravu predstavnice CPI-ja Saše Grašič je prevzel besedo dr. Gašper Cankar in udeležencem predstavil tematiko samoevalvacije na področju dosežkov dijakov in odraslih udeležencev izobraževanja s poudarkom na predstavitvi orodja za analizo izkazanega znanja ob zaključku srednje šole.
Po skupnem začetku v kongresni dvorani hotela sta začetna in nadaljevalna skupina nadaljevali z delom ločeno. V skupini 1, ki sta jo vodila dr. Gašper Cankar in Eva Zule, so se slušatelji seznanili s predstavitvijo primera iz prakse – Analiza izkazanega znanja ob zaključku srednje šole kot orodje za samoevalvacijo šole. Zatem je sledila delavnica z naslovom ˝Analiza izkazanega znanja ob zaključku srednje šole na ravni sodelujočih šol in uporaba ugotovitev za namene načrtovanja izboljšav na ravni šole/ na ravni aktivov in na ravni posameznih učiteljev˝. V skupini 2, ki sta jo vodila dr. Klemen Širok in mag. Dubravka Berc Prah, je najprej potekala diskusija o vodenju in poteku procesa usklajevanja s šolskimi kolektivi pri pripravi končne analize SWOT, poslanstva in vizije razvoja šole oz. šolskega centra. Proces usklajevanja s šolskimi kolektivi je na šolah potekal med obema skupnima srečanjema (na 1. skupnem srečanju so ravnatelji in šolski timi za kakovost prejeli domačo nalogo, da s šolskimi kolektivi in predstavniki vodstva – ravnatelji/namestniki ravnateljev, v kolikor niso bili prisotni na 1. srečanju, izvedejo proces dokončanja analize SWOT, oblikovanja poslanstva in vizije razvoja šole). Sledilo je kratko predavanja dr. Klemna Široka z naslovom ˝Od analize SWOT, poslanstva in vizije razvoja k oblikovanju dolgoročnih razvojnih ciljev (za obdobje 3-5 let)˝. V nadaljevanju je sledila še predstavitev dveh primerov iz prakse in delavnica. V sklepnem delu srečanja so se udeleženci mreženja združili. Obe skupini sta predstavili vsebino in rezultate delavnic. Rezultate delavnic bodo predstavniki šol, ki so se udeležili srečanja, predstavili svojim šolskim kolektivom, kjer bodo nadgradili ideje, ki so jih razvijali na delavnicah. |