MREŽENJE ŠOL ZA KAKOVOST 2023

Vzpostavitev celovitega, funkcionalnega in delujočega internega sistema kakovosti, z razvito evalvacijsko kulturo na šoli je kompleksen in dolgotrajen proces, ki poleg resne zavezanosti sami ideji, zahteva posebna znanja med zaposlenimi.

V šolskem letu 2006/2007 so bili za izvajalce srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja v zakonodajo umeščeni obvezni elementi internih sistemov kakovosti. Danes, petnajst let kasneje, dve tretjini srednjih poklicnih in strokovnih šol na tem področju še vedno ostaja neaktivnih oz. premalo aktivnih. Predstavniki sistemske ravni iščemo načine, kako v nacionalnem prostoru vzpostaviti pogoje in dejavnike, ki bodo vse ravnatelje/-ice šol spodbudili k postopnemu, a vztrajnemu in stalnemu uvajanju ter nadgrajevanju sistematičnega procesa upravljanja s kakovostjo – torej, na kakšne načine ravnatelje/-ice spodbuditi k preglednemu, celovitemu in funkcionalnemu internemu sistemu kakovosti, z razvito evalvacijsko kulturo na šoli ter vzpostavljenim sistemom razvoja zaposlenih za profesionalno opravljanje njihove osrednje naloge v vzgoji in izobraževanju.

Ena izmed pobud, ki je v letu 2023 nastala v sodelovanju s Sektorjem za kakovost in analize Urada RS za razvoj šolstva na Ministrstvu z vzgojo in izobraževanje (MVI), je dolgoročna podpora ravnateljem/-cam in šolskim timom za kakovost pri vzpostavljanju internih sistemov kakovosti in uvajanju procesa UZK s samoevalvacijo, pod naslovom ˝Mreženje šol za kakovost 2023˝. V mreženje smo povabili nosilce razvoja na področju upravljanja s kakovostjo na posamezni šoli – člane/-ice šolskih timov za kakovost in ravnatelje/-ice srednjih poklicnih in strokovnih šol. V letu 2023 se mreženja, ki ga izvaja NRP EQAVET/CPI z zunanjimi sodelavci, udeležuje približno 20 šol, med katerimi je večina takih, ki se naših dogodkov s področja izobraževanja za kakovost, udeležuje prvič. Aktivnost ˝Mreženje šol za kakovost 2023˝  se je začela s prvim skupnim srečanjem vseh prijavljenih šol v maju in se bo zaključila decembra 2023.

Osnovno gradivo 1. skupnega srečanja v okviru pobude ˝Mreženje šol za kakovost 2023˝ so bili rezultati e-samoevalvacije EPoS, ki smo jih skupaj interpretirali, v nadaljevanju srečanja pa so predavatelji skušali udeležence srečanja pripeljati do nekaterih samoevalvacijskih ugotovitev in jih spodbuditi k razmišljanju o ukrepih in načrtovanju izboljšav na ravni njihovih šol.  Udeležencem srečanja smo svetovali, kako voditi učiteljski zbor skozi proces samoevalvacije in jim podali nekaj konkretnih nasvetov za izboljšanje upravljanja kakovosti v šolah ter jim ponudili podporo pri delu s kolektivom in dijaki.

Poleg skupnih srečanj v okviru mreženja se bodo šole srečevale tudi v manjših skupinah. Vmesna srečanja v manjših skupinah šol so namenjena medsebojni podpori in izmenjavi izkušenj pri izvajanju procesa samoevalvacije z uvajanjem izboljšav.

V nadaljevanju navjamo pričakovane rezultate pobude ˝Mreženje šol za kakovost 2023˝.

Na vsaki šoli želimo:

  • vzpostaviti/izpopolniti proces samoevalvacije z uvajanjem izboljšav na ravni šole
  • vzpostaviti organizacijsko strukturo za kakovost ter sprejeti dogovor o vlogah in odgovornostih v procesu zagotavljanja in razvoja kakovosti (vloga ravnatelja, tima za kakovost, učiteljskega zbora, posameznega učitelja oz. strokovnega sodelavca ter drugih (razvojnih) timov in skupin na šoli)
  • pripraviti osnovno šolsko dokumentacijo v povezavi s kakovostjo (Samo-evalvacijsko poročilo z akcijskim načrtom ukrepov in izboljšav na evalviranih področjih)
  • dolgoročno pa je pričakovani rezultat napredek v kakovosti izbranih vsebinskih področij, ki so predmet samoevalvacije in uvajanja izboljšav v letu 2023.

Konceptualno ozadje vseh aktivnosti v okviru pobude  ˝Mreženje šol za kakovost 2023˝ je zbirka Kakovost v vrtcih in šolah. Samoevalvacija z uvajanjem izboljšav je v letu 2023 poleg izpopolnjevanja samega procesa samoevalvacije z uvajanjem izboljšav na šoli usmerjena še na varno in spodbudno učno okolje ter profesionalno učenje in delovanja učiteljev.

Pobuda ˝Mreženje šol za kakovost 2023˝ je vezana na vzpostavljanje osnovnih temeljev internih sistemov kakovosti na šolah (organizacijske strukture, procesa UZK s samoevalvacijo in šolske dokumentacije s področja kakovosti) ter na izboljševanje dveh vsebinskih področij kakovosti – varnega in spodbudnega učnega okolja ter profesionalnega učenja in delovanja učiteljev. Da bi se udeleženci Mreženja šol za kakovost 2023 opolnomočili za razpravo ter načrtovanje ukrepov, morajo preučiti opise standardov na izbranih vsebinskih področjih zbirke Kakovost v vrtcih in šolah.  Brez dodatnega vsebinskega vložka bi bili manj ustvarjalni pri iskanju ukrepov in aktivnosti za nadaljnji razvoj, ki jih bodo začrtali v akcijskem načrtu.

 

Dostopnost spletišča   Ctrl + U

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+S Prikaže kontaktni obrazec
  • Ctrl+Alt+N Prikaže prijavni obrazec za novice
  • Ctrl+Alt+D Vrni se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje